30 september 2012

Uppdatering av 101-listan

Har inte bloggat vidare mycket nu igen. Tänkte dock bara uppdatera lite snabbt saker som har hänt på "101 saker att göra på 1001 saker"-listan sen sist.

Punkt nr 3: "Dansa bugg med någon". På talangjakten i Skövde idag var det prova-på-dag för olika handikappidrotter. Jag blev inslängd lite snabbt i rullstolsdansen. Det var bugg. Kanske inte vad jag tänkte på när jag skrev den punkten men jag är lat och hävdar att den är avklarad! Och jag bestämmer, sådeså!

Punkt nr 4: "Åka taxi". Denna punkten begriper jag inte ens varför jag har med. Det måste varit en utfyllnads-punkt. Jag har åkt taxi två gånger sen listan skapades, bägge gångerna på firmafest. Ena gången var det tom en limo med karaeoke. Videobevis finns, men är strikt hemligstämplat åtminstone tills min chefs 50-årsdag typ.

(nr 5 "gå en golfrunda under 30 puttar": Bara som parantes har jag iaf kommit ner en runda på 31 puttar. Magiskt!)

Punkt nr 8: "Träffa en person från twitter som jag inte träffat innan". Även den så sent som idag. Ikväll till och med. Ett spontant allmänt utrop om social stimulans slutade med bio tillsamamns med en twittrare. Check på det! Trevligt var det, och jag hoppas träffa både fler och mer gånger.

(Punkt 11: "Skänka minst 1000 kr till välgörenhet". Jag skänkte 13 kr till en insamling. Bara 987 kr kvar.)

Punkt 18: "Hjälpa Erik med en punkt på hans lista". Jag och han vann tillsammans i lag i en omgång i Trivial Pursuit, vilket stod med på hans lista. Check!

Punkt 33: "Besöka en svensk stad jag aldrig varit i.". Tidigare i sommar var jag i Värnamo. Apladalen närmare bestämt. Och jag är ganska säker på att jag aldrig har varit i Värnamo, tror inte ens jag åkt igenom Värnamo innan. Men det är upp till mina föräldrar att rätta mig om jag har fel där.

Punkt 34: "Åka Alliansloppet på under 90 min (medelstora, eller stora på 3 h)". 1h 17 minuter vill jag minnas att resultatet blev i år. Personbäsrta och check på det.

Punkt 41: "Besöka fem svenska landskap (0/5)" Åter igen en såndär löjligt enkel punkt. Jag har besökt dalsland, värmland, östergötland, halland, småland, bohuslän och skåne. Check med råge utan att ens behöva tänka tillbaka.

Punkt 56: "Åka färja 3 gånger (ej samma dag) (0/3)". En gång avklarad på midsommar. Malö-Flatö-färjan.

Punkt 61: "Handla på nätet 3 gånger (0/3)". Två gånger avklarat: Teefury-tshirts vid två tilfällen.

Punkt 74: "Besöka två huvudstäder (0/2)". Var i Oslo tidigare i våras. I sommar var jag i Köpenhamn. Oväntat enkelt avklarad punkt.

Punkt 77: "Spela 5 golfbanor jag aldrig spelat tidigare (0/5)" 3 avklarade: Falköping, Bredared och Borås.

Punkt 80: "Gå i kyrkan 5 gånger" 2 gånger avklarade. Inga kommentarer!

Jaja. Det var iaf vad som skett sen listan uppdaterades senast. Kanske inte  så utförligt beskrivande, men det stuntar jag i... :P

Inga kommentarer: