6 april 2012

101 saker att göra under 1001 dagar. Day Zero Project

För ett tag sen såg jag att en god vän, Erik, börjat med ett projekt, "Day Zero Project" som innebär att göra 101 saker på 1001 dagar. Jag läste listan och blev lite, eller nej, ganska mycket, inspirerad att göra något liknande. Så härmed tänkte jag försöka skapa en egen sådan lista. Dock känner jag redan nu i skapande-fasen av listan att jag inte riktigt vet var jag ska sätta ribban. Jag vill ju kunna ha en rimlig chans att uppfylla listan, men det ska ju även bli en utmaning. Men, men, vi får väl se var listan slutar.
  1. Skriva färdigt denna listan
  2. Tillbringa en långhelg (två övernattningar) i naturen utan mobil/internet/media/klocka/omvärld (max 3 vänner godkänt)
  3. Dansa bugg med någon (dansade rullstolsbugg på prova-på-dag)
  4. Åka taxi
  5. Gå en golfrunda med mindre än 30 puttar
  6. Se en landskamp i någon sport live
  7. Se alla Galenskaparna och After Shave-filmer under en vecka (det räckte med en långhelg)
  8. Träffa en person från twitter som jag inte träffat innan (träffade @kaaakan)
  9. Klara en månad utan läsk.
  10. Åka moped
  11. Skänka minst 1000 kr till välgörenhet
  12. Se 2 st teater/musikal-föreställningar (0/2)
  13. Klara att göra 30 armhävningar i rad
  14. Besöka Eskilstuna Zoo och åka rutschkanan
  15. Sälja något online (bänkdiskmaskin)
  16. Bygga en snögubbe
  17. Lära mig baka scones och baka det 3 gånger (0/3)
  18. Hjälpa Erik med en punkt på hans lista
  19. Resa utanför Norden
  20. Se Galenskaparna och After Shave live
  21. Baka två olika sorters kakor (0/2)
  22. Prova geocaching
  23. Sy gardiner
  24. Ha med mig matlåda varje dag till jobbet, i en månad (November 2012)
  25. Göra en tavla av ett foto jag själv tagit
  26. Besöka femman-huset i Göteborg under december månad utan att svimma eller spy
  27. Skriva en egen text till en befintlig låt och framföra i ett Youtube-klipp
  28. Prata engelska med en utlänning i minst 5 minuter
  29. Skriva en receptsamling med 10 "egna" recept som jag kan tillaga
  30. Lära mig "Petter och hans fyra getter" utantill
  31. Lära mig alfabetet på teckenspråk
  32. Genomleva en vecka utan att använda bil nåt annat än i arbetet, två gånger. (0/2)
  33. Besöka en svensk stad jag aldrig varit i. (Värnamo sommaren 2012)
  34. Åka Alliansloppet på under 90 min (medelstora, eller stora på 3 h)
  35. Gå på proffesionell massage
  36. Se 3 st Harry Potter-filmer (0/3)
  37. Hjälpa någon i nöd (Satte på första förband på en huvudblödande man november 2012)
  38. Se ett helt avsnitt av "Debatt"
  39. Göra ett fotoalbum
  40. *CENSUR* (göra nåt som bara jag vet vad det är)
  41. Besöka fem svenska landskap (5/5) (Halland, Bohuslän, Skåne, Småland, Dalsland)
  42. Gå på en konsert
  43. Träna fysisk aktivitet varje dag i en vecka
  44. Bygga en legomodell
  45. Köpa blommor till någon (2012-04-07, Mormor) OERHÖRT VIKTIG PUNKT I EFTERHAND!
  46. Köpa två CDskivor/album (1/2) (Jesus Christ Superstar med Ola Salo)
  47. Lägga ett pussel på 500 bitar eller mer
  48. Storhandla så att jag inte behöver handla eller äta mat ute på en vecka
  49. Bygga en rondellhund eller rondellgiraff och placera ut
  50. Spara 50 kr för varje genomförd punkt på denna listan, som jag inte får använda förrän deadline för listan. (0/101)
  51. Gå på en demonstration
  52. Flyga i flygplan/luftballong/zeppelinare/rymdraket etc
  53. Fota en vild älg (Slätterna-vägen hösten 2012)
  54. Snickra en möbel själv
  55. Ha mindre än 100 "vänner" på Facebook
  56. Åka färja 3 gånger (ej samma dag) (1/3) (midsommar 2012)
  57. Bada i badkar
  58. Klappa en häst i Slottsskogen
  59. Lära mig klättra
  60. Ta upp kontakten med en gammal vän
  61. Handla på nätet 3 gånger (2/3) (teefury x 2)
  62. Skaffa någons autograf
  63. Göra ett ärligt försök att mäta mig med ett rekord ur Guiness rekordbok
  64. Gå på bio själv
  65. Gå på ett museum
  66. Lära mig 38 decimaler av pi utantill
  67. Köpa kläder nånannanstans än i en sportaffär eller Dressann. (Teefury)
  68. Få bättre handicap i golf än min far
  69. Simma en kilometer i streck
  70. Dricka ett glas whiskey
  71. Gå på en bostadsvisning
  72. Åka kollektivt en gång
  73. Leva en vecka utan Twitter eller Facebook
  74. Besöka två huvudstäder (2/2) (Oslo, Köpenhamn)
  75. Bjuda någon på tårta eller bakelse på sin namnsdag
  76. Flytta ihop med någon
  77. Spela 5 golfbanor jag aldrig spelat tidigare (4/5) (Borås, Bredared, Mariestad, Falköping)
  78. Göra något av papír maché
  79. Lära mig svenska och engelska bokstaveringsalfabetet utantill
  80. Gå i kyrkan 5 gånger (2/5)
  81. Sitta i passagerarsätet på min egen bil minst 10 mil på en dag
  82. Spela brännboll
  83. Lära mig knyta en slips
  84. Prommenera runt smörsjön nattetid
  85. Åka pulka
  86. Göra upp en eld i naturen när det ligger snö på marken. (2012-04-07 Hallsjön)
  87. Åka utförskidor
  88. Läsa boken "Liftarens guide till galaxen"
  89. Göra en lista över "1001 filmer du måste se innan du dör" och ha sett minst 500 av dom (även de jag sett innan denna lista skrivits) (0/500)
  90. Bygga tre pepparkakshus (0/3)
  91. Skriv minst fem handskriva brev (1/5)
  92. Bygga nåt av "kapla-stavar" från golv till tak
  93. Gå en kurs
  94. Läsa boken "En skruv lös"
  95. Organisera alla mina filmer i bokstavsordning
  96. CYKLA hemifrån till ett IKEA, köpa något och cykla tillbaka.
  97. Bygga upp bilbanan i min lägenhet, om än bara provisoriskt
  98. Testa på en ny sport (rullstolshandboll höst/vinter 2012)
  99. Skriva en självbiografi om min uppväxt
  100. Inte äta snabbmat på en månad
  101. Prata med en kändis
Det var listan det. Egentligen önskar jag att jag såg ditt minspel medans du läste, men jag får väl nöja mig med om att be om dina kommentarer. Jag kommer även behöva hjälp med vissa punkter på listan, så vill du hjälpa så är det bara att hojta till. All hjälp mottages varmt. Deadline för listan är för övrigt 3e jan 2015.

Inga kommentarer: